Amanda van der Veer, dirigente Arnhems Fanfare Orkest sinds 1 februari 2024

Amanda van der Veer begon op zesjarige leeftijd haar muzikale loopbaan op de blokfluit. Al snel werd duidelijk dat ze na de blokfluit verder wilde op de saxofoon. Ze werd lid van muziekvereniging Leeuwenstein in Heinenoord (tegenwoordig B.F.O. Da Capo) en kreeg haar eerste lessen op de altsaxofoon. Ze stroomde al snel door naar de fanfare en na een paar jaar stapte ze over op de sopraansaxofoon. Ze volgde lessen bij onder andere Maarten Prins, Ilse Bies en Johan van der Linden en behaalde haar HaFaBra-diploma’s tot en met D met lof.Naast haar vaste orkest B.F.O. da Capo heeft ze meegewerkt aan diverse projecten als Magic of the Movies, concerten in De Doelen in Rotterdam en de Nacht van de Saxofoon in Paradiso. In 2017 studeerde zij af voor de basisopleiding HaFaBra-directie dankzij lessen van Hans Pastoor, Jan Bosveld, Anno Appelo en Chris Derikx en is al tijdens haar studie aan de slag gegaan bij diverse (project)orkesten. Ze dirigeerde onder andere fanfare Luctor et Emergo in Renesse, drumfanfare Kunst na Arbeid in Dordrecht en het Vlasdagorkest in Dreischor. Na haar verhuizing naar Dieren is zij naast haar vaste baan, aan de slag gegaan als saxofoondocent bij St. Jan in Keijenborg. Sinds september 2019 heeft zij het opleidingsorkest van muziekvereniging Wilhelmina uit Spankeren onder haar hoede en valt regelmatig in voor collega's bij andere orkesten.